Vítáme Vás na stránkách
Domova seniorů Mšeno





kontakt:
Domov seniorů Mšeno, p.o.
Boleslavská 451
277 35 Mšeno
IČO: 86 59 53 51
e-mail: dsmseno@seznam.cz
 





 

Kde nás najdete (mapa)
 

 

 




 

foto

 

Motto :
" Pro všechny je na slunci místa dost, stačí, když si každý jenom trochu poposedne."

František Nepil

 

 

 

                        

 

  Zelená firma

 

 

 spuštěno 31.5.2016

                                                                       TOPlist

Poslání Domova seniorů Mšeno

Poskytování pobytových, ambulantních a terénních sociálních služeb, a to zejména starým občanům, kteří dosáhli věku rozhodného pro přiznání starobního důchodu a kteří pro trvalé změny zdravotního stavu potřebují poskytování sociální služby, jež nemůže být zajištěna jiným způsobem, a dále péče zejména o staré občany, kteří ji potřebují z jiných vážných důvodů.

Cíle Domova seniorů Mšeno

Základní cíl:

Cílem při poskytování služby je vytvoření moderního systému sociálních služeb, umožnit a vést každého klienta k tomu, aby nebyl pouze pasivním objektem péče, ale jejím aktivním subjektem.

Způsob dosažení:
Poskytování služeb, které podporují samostatnost a soběstačnost uživatelů sociálních služeb, respektují a posilují naplňování základních lidských a občanských práv a oprávněných zájmů, jsou poskytovány podle individuálních potřeb, minimalizují rizika související se způsobem života, posilují vlastní způsob řešení životní změny, orientaci v sociálním prostředí a běžný způsob života v přijatelné alternativě domova.

Dlouhodobé cíle:

Cíle podporují spolupráci jednotlivých úseků zařízení, zaměstnanců, klientů, rodinných příslužníků klientů, zřizovatele zařízení, dalších organizací a veřejnosti za účelem rozvoje sociálních služeb.

  • Vytvořit kvalifikovanou a kompetentní organizaci koordinací ucelené podpory a péče o seniory.
  • Zajistit kvalitu poskytovaných sociálních služeb s důrazem na počet a odborné vzdělávání zaměstnanců.
  • Zajistit podmínky pro odpovídající, příjemné a důstojné prostředí a efektivní provoz zařízení s ohledem na potřeby uživatelů.

Dílčí cíle:

  • Standardy sociálních služeb (zavádění a naplňování v praxi).
  • Kontakt a jednání klienta se službou (zkvalitňování postupů v souladu s pravidly).
  • Integrace a koordinace služeb (rozvoj pravidel a postupů).
  • Udržení kontinuity (zajištění postupů při změně a rozšíření služeb).
  • Dokumentace (systém nezbytných informací a pravidel pro sdílení).
  • Individuální cíle a plány (vytváření, naplňování a monitorování).
  • Vzdělávání klientů/rodin (informace o službách a podpoře aktivního života klientů).
  • Práva klientů (ochrana práv klientů a řešení etických otázek).
  • Snižování rizika sociálního vyloučení .
  • Důstojné prostředí život a soukromí pro uživatele služby.
  • Vzdělávání personálu (aktualizace pracovních pozic a vzdělávání).
  • Rozvoj vztahů s veřejností (spolupráce, osvěta).
  • Garance kvality (identifikace oblastí a zlepšování kvality služeb).
  • Procesní management (organizování, rozhodování, plánování, motivace, informační zajištění, kontrola).
  • Krizový management (zajištění pravidel a organizačních procesů).

Základní principy poskytovaných sociálních služeb

  • Garance dodržování základních lidských a občanských práv a svobod u všech klientů ( uživatelů ) služeb.
  • Uplatňování stejných práv a povinností všech klientů vůči sobě navzájem. Partnerství klienta ve vztahu ke službám s respektem k jeho důstojnosti, osobnosti a akceptaci jeho volby.
  • Individuální přístup ke každému klientovi na základě jedinečnosti jeho potřeb a zájmů.
  • Poskytování služeb v rozsahu a intenzitě oprávněných sociálních a zdravotních potřeb klienta.
  • Celostní přístup (bio-psycho-sociální-spirituální) při poskytování sociálních služeb a péči o klienta.
  • Aktivní podíl klienta, využití vlastní soběstačnosti a zodpovědnosti při naplňování svých oprávněných zájmů a potřeb, na účelném a plnohodnotném využívání služeb v závislosti na jeho zdravotním a psychickém stavu.

Zásady poskytovaných sociálních služeb

  • Respektování osobní svobody – klienti nejsou personálem domova nuceni k žádné činnosti, která by byla v rozporu z jejich osobním rozhodnutím.
  • Ochrana práv obyvatel domova - chráníme práva našich uživatel v souladu se zákony, směrnicemi a vnitřními pravidly domova.
  • Odbornost – o klienty pečuje kvalifikovaný personál, který si doplňuje a prohlubuje své poznatky a rozšiřuje své dovednosti v rámci dalšího vzdělávání za účelem zkvalitňování poskytované péče.
  • Nestrannost - klienty posuzujeme nestranně a rovnoprávně.
  • Diskrétnost - je důležitým prvkem při jednání a péči o klienty.
  • Nezávislost - snažíme se o zachování a udržení nezávislosti klientů, pokud to umožňují sociální a zdravotní poměry.
  • Využívání sítě služeb mimo DSM – poskytujeme informace o službách.
  • Autonomie klientů – klienti mají možnost se spolupodílet na rozhodování a organizování života v domově ( výbor obyvatel, stravovací komise ).
  • Seberealizace obyvatel – klienti se dle svých zájmů a schopností s ohledem na možnosti zařízení, mohou zabývat různými formami aktivizačních činností.
  • Respektování potřeb obyvatel - personál domova respektuje základní lidská práva uživatelů služeb, ochranu osobní svobody, soukromí, osobní údaje a další jejich potřeby.
  • Standardizace – utváříme a plníme standardy kvality sociálních služeb.

Uplatňování svobodné vůle klientů v souladu s jejich právy

Klienti mají možnost uplatňovat vlastní vůli v takovém rozsahu, aby jejich rozhodnutí byla v souladu s platnou legislativou, s Domácím řádem DSM a ostatními vnitřními předpisy, které se jich přímo týkají.

Klienti mají možnost především:

  • Zvolit si služby, které podporují zlepšení kvality života, uzavřít smlouvu o poskytnutí služby, odmítnout službu.
  • Účastnit se denně všech stránek poskytovaných služeb a činit osobní rozhodnutí.
  • Svobodně si volit lékaře, pojišťovnu, dodavatele léků, zdravotního pracovníka a další pracovníky, k nimž mají důvěru, s přihlédnutím k možnostem a provozu zařízení.
  • Mít člověka, který jim poskytuje zastání, podporu a který je zapojen do jejich služby.
  • Aktivně se zapojit do svých Individuálních plánů podpory a péče.
  • Žít s přiměřeným rizikem (např. odmítnout lékařskou péči, dietní režim).
  • Pokračovat ve svém životním stylu a běžném způsobu života v rámci svých schopností.
  • Udržovat kulturní praktiky a duchovní přesvědčení.
  • Rozhodovat o náplni svého volného času.
  • Účastnit se sociálních, společenských a spirituálních aktivit uvnitř i vně domova.
  • Využívat sociálně terapeutické, aktivizační a kulturní programy domova.
  • Půjčovat si časopisy a knihy domova.
  • Uplatnit svá přání při volbě a sdílení pokoje v souladu s domácím řádem.
  • Udržovat své přirozené vztahy s rodinou, blízkými, přáteli a přijímat návštěvy.
  • Vyzdobit si pokoj vlastními drobnými předměty, obrázky.
  • Volit si oblečení.
  • Připravit si jednoduchá jídla.
  • Využívat veřejné služby a informace o službách v okolí.
  • Samostatně hospodařit s vlastními penězi.

Druhy poskytovaných sociálních služeb

Zařízení poskytuje sociální služby podle zákona č.108/2006 Sb. o sociálních službách, v platném znění:

  • Domov pro seniory (§ 49)
  • Pečovatelská služba (§ 40)
  • Denní stacionář (§ 46)
  • Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením (§ 66);

Okruh osob

Zařízení zajišťuje sociální služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

Cílová skupina:

  • senioři

Služby v zařízení nejsou poskytovány:
(důvody k nepřijetí uchazeče do zařízení)

  • Zařízení neposkytuje službu, o kterou uchazeč žádá.
  • Zařízení nemá dostatečnou kapacitu.
  • Zdravotní stav uchazeče vylučuje poskytnutí sociální služby.

Metody sociální práce s klientem

Při poskytování sociální služby jsou uplatňovány přístupy a metody sociální práce - případová práce, práce s jednotlivcem, práce se skupinou, krizová intervence, supervize.

© WebCzech.cz